onsdag 15 augusti 2012

Förberedelser och presentation


På söndag åker vi till Azorerna för att delta i Summerschool och förberedelserna är i full gång. Jag har via Facebook kontaktat tidigare års norrbottniska deltagare för att få goda råd inför resan. Många har svarat och bidragit och det är med stor tillförsikt jag reser!

Idag har jag besökt Landstinget, Länsstyrelsen och Luleå kommun och bett att få vimplar eller standar som ska med på resan. Vi norrbottningar ska så klart ge ett proffsigt och ambitiöst intryck. Glädjande var att alla organisationer jag kontaktade var positiva till mina idéer och insåg vikten av att tillmötesgå en bra, enkel idé.

Till vardags arbetar jag som fritidsledare i Luleå kommun vilket jag gjort sedan jag var 17 år gammal. På ett riksplan är jag engagerad i Fritidsforum (riksorganisationen för fritidsgårdar). Fritidsledaryrket är fritt och utmanande där man som engagerad har alla möjligheter att utvecklas och trivas. Parallellt med mitt arbete har jag läst olika universitetskurser på distans i totalt knappt fem år. Inriktning har varit att utvecklas som ledare, engagera mig internationellt samt engagera mig politiskt. 

Jag är fotbollstränare för ensamkommande flyktingbarn och engagerad i diverse EU-projekt i samråd med Ungdomsstyrelsen.

Mina intressen är framförallt sport och föreningsliv i största allmänhet. Jag är även engagerad i samhälleliga frågor. Jag har vuxit upp på Hertsön i Luleå men har släkt och vänner i hela länet och känner mig som en riktig norrbottning!

Ni läsare får gärna komma med synpunkter eller ställa frågor angående rollen som Ungdomsambassadör för Norrbotten! 
Feedback är en gåva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar