måndag 20 augusti 2012

Första dagen i Ponta Delgada


Inte ens en storm kan stoppa oss norrlänningar! Trots att stormen Gordon gjorde att vårt flyg blev försenat kom vi i alla fall iväg till Azorerna som Gustav skrev. Från Lissabon tog det lite över två timmar att ta sig till Ponta Delgada. När vi kom fram kunde man inte se ett spår av någon storm alls. Varmt som tusan var det. Här är några bilder från utanför flygplatsen.
Ponta Delgadas alldeles egna skylt i sann Hollywoodanda!

Thomas, Ida, Gustav och Monika i väntan på bussen till hotellet.

När vi kom fram till hotellet väntade några goodiebags på oss i våra rum. Honung, badsalt och en tvål alla tillverkade på Azorerna samt även en jättefin bok med bilder från Azorerna. Jättefint och proffsigt av arrangörerna som givetvis vill visa oss vad de har att erbjuda.

Vi hade dagen ledig och gick ut för att utforska Ponta Delgada lite. Skit fin stad alltså! Bjuder på lite bilder såklart!




Efter en väldigt varm dag i Ponta Delgada tog vi oss tillbaka till hotellet för välkomstmiddag. Välkomstmiddagen var en buffé med massor av olika rätter. Vi visste inte riktigt vad allt var men gott var det. Just nu sitter jag på balkongen på mitt hotellrum och blickar ut över Ponta Delgada. Eftersom min kamera inte är avancerad nog för att ta bilder i mörkret kan jag inte lägga upp några bilder men vackert är det då, det kan jag lova! Stjärnklarhimmel och allt.

Imorgon börjar summer school ”på riktigt”, det ska bli riktigt spännande! Jag ser verkligen fram emot att få lära mig nya saker och se hur mina kunskaper inom de kreativa och kulturella näringarna kan vara värdefulla. Tack vare min utbildning och eget engagemang har jag deltagit i många olika produktioner och sett många delar av de kreativa och kulturella näringarna, det tror jag kommer vara till stor fördel för mitt deltagande i summer school. Det som då står först på schemat är den officiella öppningen av summer school. Vi kommer såklart hålla er uppdaterade, trots att vårt hotell inte har gratis wifi.
Azorerna ligger två timmar efter Sverige så jag börjar blir rätt trött, imorgon kör vi!

Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar