fredag 3 augusti 2012

Hej allesammans!

Jag tänkte presentera mig själv lite kort så ni har lite bättre koll på vilka vi är. Jag heter Jennifer Wikström och är 20 år gammal. Jag är uppvuxen i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå men nu kan jag faktiskt stoltsera med att jag varit Pitebo i ett år! Orsaken till min flytt är för att jag pluggar på Musikhögskolan i Piteå. Jag pluggar Upplevelseproduktion som är ett kandidatprogram centrerat kring de kreativa och kulturella näringarna. Det jag främst brinner för inom området är turism och efter jag är klar med min utbildning är de också det jag vill jobba med. Mitt intresse för turism började när jag som 15-åring fick feriejobb i visningsstugan i Gammelstads kyrkstad. Efter det har mitt intresse bara vuxit och när jag hittade utbildningen Upplevelseproduktion här i Norrbotten tvekade jag inte en sekund.

Det var faktiskt ett tips från av en av mina klasskompisar som gjorde att jag ansökte om att få bli internationell ungdomsambassadör för Norrbotten. Utan hennes tips hade jag inte vetat om det gick att ansöka, så tack för tipset Helena! Den främsta orsaken till varför jag tillslut valde att skicka in en ansökan var på grund av årets tema: kreativa och kulturella näringar. Norrbotten har stor potential inom området och jag vill mer än gärna vara med och utveckla denna potential!

Jag tycker det ska bli ska bli jättekul att representera Norrbotten. Jag har höga förväntningar på resan och jag hoppas att jag kan knyta många spännande kontakter samt ta med mig många nya lärdomar och upplevelser hem till Norrbotten. Jag är super peppad och jag hoppas att ni är lika peppade att följa oss här i bloggen!

Over and out
Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar